Ryhmäliikunta

VM-liikuntapaikka tarjoaa viikottain monipuolista sekä laadukasta ryhmäliikkuntaa. Emme sitouta asiakkaita pitkiin sopimuksiin, vaan voit valita itsellesi sopivimman ratkaisun kertakäynnistä kuukausikorttiin, taikka käyttää 10 tai 5 kerran korttia. Hinnastomme löytyy etusivulta. Ensimmäinen kertasi meillä aina puoleen hintaa.

Tunneillemme varataan paikka nettisivujemme kautta kohdasta Tunnit/Ajanvaraus. Ryhmäliikuntatunnit toteutetaan aina asiakaslähtöisesti pienryhmäohjauksina, siksi paikkoja tunneille vain rajoitetusti. Jos et ole ilmoittautunut tunnille etukäteen, voi olla että paikalle tultaessasi tunti on jo täynnä, joten ole ajoissa liikkeellä, näin mahdollistat varmuudella pääsysi liikkumaan ohjatusti.

Valitettavasti tunti ei toteudu jos tunnille on vain 1 ilmoittautunut. Näin tunti peruuntuu ja siitä lähtee peruutus viesti 45 minuuttia ennen tunnin alkua ja tunti poistuu järjestelmästä.

Voit itse peruuttaa tulosi tunnille 6 h ennen tunnin alkua, tai lähettämällä viestin numeroon 045 232 6199. Hoidathan peruuttamisen ajoissa, niin et vie toisen paikkaa tunnilta.

 

Tuntikuvaukset

Kuntovoimailu ja Kuntovoimailu vatsa+pakara

Kuntovoimalutunnilla liikutaan monipuolisesti käyttäen erilaisia tekniikoita. Tunti ei sisällä mitään koreografisia liikkeitä. Sarjatoistot ovat maltillisia ja kehittävät niin lihasvoimaa kuin kestävyyttä. Maanantain kuntovoimailutunnilla on aina vaihtuva teema ja torstaisin kuntovoimailu painottuu vatsa-pakaratreeniin.

Tämä tunti sopii kaikenkuntoisille.

VM-Harjoitushihna+Core

VM-Harjoitushihna+Core tunneilla käytetään hihnoja, jotka roikkuvat track-telineestä. Hihnojen varassa tehdään lihaskuntoharjoitteita oman kehon painoa käyttäen, välillä myös monipuolistaen harjoitetta muillakin välineillä kuten kahvakuulalla tai vastuskuminauhalla. Teemme tunnilla myös kehoa avaavia venytyksiä, liikkuvuusliikkeitä sekä kestävyyttä kehittäviä HIIT-osioita. VM-harjoitushihnatunnilla pystyt itse säätelemään vastusta ja tehoa. Tunti on loistava tapa kehittää keskivartalopitoa, ja on tästä syystä oiva harrastusmuoto myös niille jotka kärsivät selkävaivoista tai jos lajisi vaatii erityisesti keskivartalon voimaa. Tunnit käyvät niin kovaa treenaaville oheisharjoitteluksi tai palauttavaksi treeniksi.

VM-Harjoitushihna+kehonhuolto

VM-harjoitushihna+kehonhuolto tunneilla käytetään hihnoja, jotka roikuvat track-telineestä. Hihnojen varassa tehdään monipuolisia lihaskuntoharjoitteita oman kehonpainoa käyttäen vastuksena. Tällä tunnilla huolletaan myös kehoa. Tunnin luonne on rauhallinen ja sopii kaikenkuntoisille rajoitteista huolimatta. Tunnin ohjaa aina Naprapaatti ja fysioterapia opiskelija Miikka Sallinen.

CrossVoimailu

CrossVoimailu-tunnilla keskitymme monipuoliseen lihaskuntoharjoitteluun sekä oikeaan liiketekniikkaan. Treenit on luonteeltaan intensiivisiä ja syke on korkealla. Välineinä käytämme voimatankoja, painoja, kahvakuulia, voimapalloja, boxeja, traktorinrenkaita, voimaköysiä track-telinettä yms. Tunteja vedetään kiertoharjoittelun omaisesti sekä varioiden erilaisia harjoittelumenetelmiä. Otamme vaikutteita voimannostolajeista sekä Crosstrainingistä, mutta toteuttaen tunnin sisällön aina siten, että pitäydymme turvallisesti perusliikkeissä. Tunti on aina hikinen ja räätälöidään sen päivän mukaisesti, joten koskaa ei tiedä mitä on luvassa=) Tunti sopii jo paljon liikkuville. Kevät kaudella lauantain CrossVoimailu-tunneilla pidämme tekniikkaopetusta joka kolmas kerta ja tällöin ohjatun tunnin kesto 1h15min. Näistä infomoimme aina etukäteen. Tekniikkasisältöjen teema on vaihtuva.

Lihaskuntoharjoittelu

Lihaskuntoharjoittelutunnilla teemme kuntosalityyppisesti treeniä keskittyen vuoroviikoin eri lihasryhmiin. Harjoitusmenelmä on yleisesti paikkaharjoitteluna perusvoima-alueella. Käytämme tunneilla erilaisia harjoitustekniikoita jotka vievät kehitystä eteenpäin. Ohjaus tunnilla on hyvin tekniikkapainoitteista, jolloin  harjoittelusi on turvallista. Tämä tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekkin treenaajille. Tunnin luonne on rento, mutta silti tehokas. Maksimiosallistujamäärä tunnille 16 henkilöä. Varaa paikkasi tunnille ajoissa.

Kiertoharjoittelu ja

Kiertoharjoittelu+kehonhuolto

Kiertoharjoittelutunnilla pääset mukaan perinteiseen kuntopiiriin. Radan teemat vaihtelevat esimerkiksi toiminnallisesta harjoittelusta voimanhankintaan ja ketteryydestä kehonpainoharjoitteluun. Yhdellä harjoituskerralla voidaan myös yhdistellä eri elementtejä. Tunti on suosittu, sillä kiertoharjoittelussa on aina loistava tunnelma! Sunnuntain kiertoharjoittelutunnin kesto 1h 15min sillä se sisältää myös kehonhuolto-osuuden.

HIIT+ rentoutus,  kesto 45min.

Tällä tunnilla teemme intervalliharjoituksia, joissa nostamme sykettä työosioissa ja palautetaan sykkeet lepoosioissa. Teemme harjoituksia niin kehonpainoilla kuin erilaisilla välineillä. HIIT-tyyppinen harjoittelu parantaa sydän- ja verenkiertoelimistön toimintaa sekä tehostaa aineenvaihduntaasi sekä rasvanpolttoa, joka jatkuu vielä harjoituksen jälkeenkin. Lopuksi teemme rentoutusharjoituksen, joka palauttaa kehoa ja mieltä.

Lastenjoogaa maanantaisin

Eityisopettaja ja lasten joogaohjaaja pitää alle kouluikäisille sekä kouluikäisille lastenjoogaa maanantaisin.

Lyhyemmistä teemajoogista tai päiväjooga-tapahtumista ilmoitamme aina netisisvuillamme tulevat kurssit ja tapahtumat osiossa.

Kevätlukukauden ilmoittautuminen on avattu. Ensimmäinen joogakerta on ma 28.1.2019

Joogamatolle jokainen lapsi voi asettua sellaisena kuin on. Vilkkaammalle liikkujalle joogamatto tarjoaa mahdollisuuden tunnustella rauhallisempaa, kehotietoista liikkumista. Joogamatto tuo myös urheilevan lapsen arkeen vastapainoa niin, kehon- että mielenhuoltoon. Vähemmän liikuvalle ja rajuja lajeja vierastavalle lapselle joogamatto tekee tilaa luoda kehoon liikettä ilman arvottamista, paineita onnistua, tai pelkoa jäädä jalkoihin.

Lapset saavat nykymaailmassa riittävästi harjoitusta kilpailemisesta ja suorittamisesta. Joogamatto saa olla tästä vapaa. Joogahetkessä kaikki ovat tasa-arvoisia lähtökohdista riippumatta.

Voit lukea lasten joogasta lisää ajankohtaista osiostamme. Tunnin kesto 45min. ja samaan aikaan on aikuisille ryhmäliikuntaa seinän toisella puolella (katso tuntikalenterista)

Pilates, Terve selkä-pilates ja syvävenyttely by Titta Skofelt

Lue lisää

Tuntikalenteri ja ajanvaraus

Tuntikalenteri

TULEVAT KURSSIT JA TAPAHTUMAT

maaliskuu

30maalis11:0014:00Terve Kevät-päivä lauantaina 30.3 klo 11-14.00

huhtikuu

19huhti16:3017:15Pitkäperjantain perhejooga 19.4.2019

toukokuu

04touko10:3014:45Liiku Mieli Kauniiksi-päivä la 4.5 klo 10.30-14.45

12touko10:0010:45Äitienpäivä aamun perhejooga sunnuntaina 12.5.2019